Het bestuur en personeel van Volkshuisvesting doen hun best om je alle informatie te geven en te helpen waar dit nodig is. Soms gebeurt er toch iets waardoor je misschien minder tevreden bent over ons. Ook hiervoor kan je bij ons in alle discretie terecht. Je kan een klacht indienen bij Volkshuisvesting.

Hoe moet je een klacht indienen?

Een klacht mag zowel schriftelijk als mondeling gebeuren. Je schrijft best jouw klacht in een brief, e-mail of op het contactformulier. Zo wordt alles gezegd zoals jij het wil. Hiervoor kan je terecht bij Ben Foqué, maatschappelijk werker van Volkshuisvesting.

Wanneer behandelt Volkshuisvesting jouw klacht?

  • Als jouw identiteit en adres bekend zijn. Wij geven jouw naam of adres niet door aan anderen!
  • Als het duidelijk is wat de klacht is en over wie het gaat.

Wat doet Volkshuisvesting met jouw klacht?

  • Je ontvangt binnen de 10 dagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst van de klacht.
  • Wij behandelen jouw klacht binnen de  45 dagen na ontvangst.
  • Volkshuisvesting brengt jou schriftelijk op de hoogte van haar standpunt.
  • Zodra je tevreden bent over het resultaat of antwoord dat Volkshuisvesting je geeft, stoppen we met de behandeling van de klacht.

Volkshuisvesting behandelt volgende klachten niet als:

  • je een klacht indient die al behandeld is;
  • de klacht gaat over iets wat meer dan 1 jaar geleden gebeurd is;
  • je niet eerst contact hebt gehad met de dienst van Volkshuisvesting die betrokken is bij de klacht;
  • de klacht duidelijk ongegrond is;
  • je niet kan aantonen hoe Volkshuisvesting is betrokken bij de klacht.